fredag 21 augusti 2009

Skärpning Jessica. Nu SKA jag börja bli duktig på bloggandet igen!

Ojoj.....har nästan ångest över hur dålig jag har varit på att uppdatera. Men jag tar chansen nu när Olivia sover.

Det är som vanligt mycket som har hänt i min lilla älsklings liv....


Jag kan inte fatta att hon redan är 8 månader. Och hennes personlighet är fantastisk. Och det säger jag inte bara för att jag är hennes mamma ;) . Men alla tycker det. Hon är glad...jämt. Charmar alla hon träffar. Och hon älskar att gå på fest. Att få se nya ting och träffa nya människor. Det är ett privilegium att vara hennes mamma. Hon är underbar!!!

Så vad har hänt?
Här kommer en liten "lista" på hennes framsteg.

17 Juni- Olivia sitter själv 1:a gången utan att någon håller i henne
24 Juni- Olivia säger pa-pa-pa-pa.....vilket resulterar i att pappa Jens nu är så stolt att han kan spricka ;)
13 Juli- Olivia har börjat gunga när hon står på alla fyra.....övar sig inför kryp debuten!
17 Juli- Olivia kan leka tittut leken själv.
24 Juli- Olivia härmar mig när jag slår på bordet och säger "spela piano".
Hon tar denna dag även sitt första krypsteg.
9 Augusti- Olivia kryper flera steg
12 Augusti- Nu är Olivia en fullfjädrad "kryperska"....om än liiiiite vingligt fortfarande. Hon hoppar även framåt som en liten groda, för att komma fram snabbare.
Runt denna tid så har Olivia även lärt sig att vinka själv. Om jag säger vink-vink så gör hon det. Är sååå stolt!

Inga kommentarer: