söndag 19 juni 2011

Hon är rolig, den där ungen ;)


När jag ändå är igång så måste jag bara göra en uppdatering om Olivia.
Hon har verkligen exploderat i utvecklingen. Hon talar obehindrat i hela meningar, kan sjunga ett 20-tal sånger.
Men under den senaste månaden har detta hänt:
* Kan räkna till 20
* Kan säga vad hon heter i både för och efternamn (bör tilläggas att hon har två efternamn dessutom!)
*Hon vet även vad mamma, pappa, mormor, morfar och farmor heter "på riktigt"
* Hon kan säga hur gammal hon är, OCH hälla upp 2 fingrar!
* Hon kan säga var hon bor (stationen)
* Hon har på eget initiativ satt sig på pottan och gjort både nummer 1 och 2.
* Hon kan ta av sig och klä på sig själv.

Lite roliga saker hon gör och säger:

* Jord-BUGGAR (jordgubbar)
*St-ÖLVAR (stövlar)
* Bubbel-LATTEN (bubbelvatten)
* LOTTEN (kolonilotten)
* KEFF (keps)
* Hon sjunger gärna till "Popular" och älskar Erik Saade
* Hon dansar gärna "skaka rumpan" när hon får tillfälle

Hon har börjat prata mycket om syskon de senaste veckorna. Beror nog mycket på att många av mina närmaste väninnor är gravida just nu. Plus att jag märkt att många av hennes dagiskompis har fått syskon.
I onsdags så fick min kära vän Sara en dotter. Och Olivia fick träffa henne efter 2 dagar. Hon var helt betagen berättade Jens, som var med henne vid tillfället. Och när hon kom hem så berättade hon för mig att "jag vill ha en lillebror, jag vill ha en RÖD lillebror-" Och när jag frågar henne "men vad ska lillebror heta då", så svarar hon "Matilda!" (mitt kusinbarn heter så.....och har uppenbarligen gjort gott intryck ;) )
Gullunge! Hon pratar konstant om att hon vill ha en lillebror nu.
Och nu har hon även börjat prata om hur hon var i min mage. Hon drar upp tröjan och lägger sin hand på min mage "där bodde jag".
Min älskade! Jag blir så rörd.

1 kommentar:

Jens Hansen sa...

En röd lillebror? Hur gör vi en sån?

Pappa